Onduidelijkheid over het Deurnes Kanaal

Zaterdag, 3 februari 2018

We hebben de laatste jaren het Deurnes Kanaal (alleen het Brabants gedeelte) en de Aa’s altijd gehuurd via de Beheereenheid Stroomgebied de Aa, deze is in November er 2017 opgeheven en daardoor zijn alle visrechten naar de Federatie Zuidwest Nederland gegaan. Die hebben nu de visrechten en hebben beide wateren ingebracht in de “grote vergunning”.

We hebben nu met Federatie Zuid West Nederland dezelfde afspraken betreffende “onderhoud” als we voorheen hadden met de Beheereenheid. Dus voor HSV de Peel is er weinig veranderd. Zij het niet dat we geen vergunning meer uit kunnen geven op het Brabants gedeelte onder onze naam omdat deze opgenomen is inde landelijke vergunning.

Voor het Limburgs gedeelte (vanaf de stuw Neerkant richting Noordervaart) moet je wel een vergunning hebben. Deze kan je krijgen via HSV de Peel of via HSV de Noordervaart. Mocht je willen vissen op de Helenavaart dan moet je een vergunning hebben van HSV de Peel.

Je kan dus alleen maar “vrij” vissen op het Brabants gedeelte maar dan moet je wel weer de VISpas hebben. En meestal is deze gekoppeld aan een bepaalde vereniging uit de buurt. Voor jou zou dit HSV de Peel kunnen zijn.

Let op: Het Deurnes Kanaal was per 1-1-2018 nog niet opgenomen in het “Landelijke lijst boekje”. Je moet dus de VISplanner bij je hebben of dit onderdeel downloaden via de site van Sportvisserij Nederland pas dan mag je hier vissen.

Mocht u nog vragen dan kunt u contact opnemen met HSV de Peel.

Met vriendelijke groet,

HSV de Peel