Reglement

Reglement HSV de Peel

Voor de vijvers Clarinet, Heiakker en Peelland geldt een voerboot- en tentverbod. Parasol of paraplu is wel toegestaan.

Algemeen:
1. Deze lijst is alleen geldig in combinatie met een geldige VISpas van HSV de PEEL.
2. De sportvisser dient zich te houden aan de wettelijke bepalingen zoals vermeld in de lijsten van viswateren.
3. Alle gevangen vis dient onbeschadigd in hetzelfde water te worden teruggezet.
4. Het bevissen van onze wateren geschiedt op eigen risico.
5. De hengel dient binnen handbereik van de visser te zijn, vissen vanuit één visplek.
6. Er moet op de visplek recht vooruit worden gevist. Voerboten zijn toegestaan op de Brink, echter niet verder dan 120 meter! vanaf de visplek.
7. Houd(st)er van deze vergunning kan aansprakelijk gesteld worden voor de door hem/haar toegebrachte schade aan taluds, bruggen, steigers e.d.
8. Op de Brink worden honden van een visser toegelaten. Honden dienen aangelijnd te zijn, uitwerpselen opruimen.
9. U dient uw visplek in een straal van 5 meter netjes en opgeruimd achter te laten.

Het is verboden:
10. De natuur te verstoren en hinder te veroorzaken in welke vorm dan ook.
11. Te vissen of voeren met gekleurde maden.
12. Te vissen met levend aas.
13. Zich op enigerlei wijze op of in het water te bevinden.
14. Aas aan de wateroppervlakte aan te bieden in aanwezigheid van watervogels.
15. (Kamp)vuur te maken of te barbecueën aan de waterkant.
16. Een leefnet of bewaarzak te gebruiken. (Dit is alleen toegestaan in wedstrijdverband een leefnet moet minimaal 2.5 meter lang zijn). Recoverysling is toegestaan, maximaal 30 minuten.

17. Op of aan het water te worden aangetroffen met ondermaatse vis.
18. Te vissen van 2 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst. Op de Brink van zonsondergang tot zonsopkomst.
19. Je tussen zonsondergang en zonsopkomst te bevinden op het terrein van de Brink als je niet in bezit bent van een nachtvispas. Nachtvispashouders mogen 1 niet-visser meenemen (bv partner, kind, etc)
20. Te overnachten in een ander onderkomen dan een tent/paraplu/brolly

Uznaje sie za zezwolenie na polów, jezeli:
9. W PROMIENIU 5 METROW WOKOL SWOJEGO LOWISKA WSZYSTKIE ZANIECZYSZCZENIA I ODPADY MUSZA BYC USUNIETE
17. NA LUB W POBLIZU WODY ZNAJDUJA SIE RYBY NIE WYMIAROWE
18. POLOW OD 2 GODZINY PO ZACHODZIE SLONCA DO 1 GODZINY PRZED WSCHODEM SLONCA

De houder van de VISpas dient zich bij het vissen in de wateren die in deze lijst zijn opgenomen te houden aan de hierboven genoemde voorwaarden en de wettelijke regels. Het niet in acht nemen van de voorwaarden en wettelijke regels betekent dat men wordt geacht zonder schriftelijke toestemming(vergunning) te vissen en in overtreding is op de Visserijwet 1963. Dit kan lijden tot een boete, schorsing of intrekken van de vergunning.
U komt dan niet meer in aanmerking voor een nachtvispas op de brink.

De houd(st)er van deze lijst moet op het eerste verzoek daartoe zijn/haar VISpas evenals deze lijst ter inzage overhandigen aan de met controle belastte personen.