Reglement Nachtvispas

1. Nachtvissen is alleen toegestaan door leden van hengelsportvereniging “de PEEL” die in het bezit zijn van een op naam gestelde nachtvispas in viswater de Brink.
2. Het bestuur van hengelsportvereniging “de PEEL” bepaalt wie in aanmerking komt voor een nachtvispas.
3. Genoemde nachtvispas is persoonsgebonden en dient voorzien te zijn van een recente pasfoto en naam. De nachtvispas wordt jaarlijks uitgegeven. Bij verlies kan een nieuw pasje worden aangevraagd, de kosten hiervoor bedragen € 5,- per gebeurtenis.
4. Aanvragen zonder een recente pasfoto kunnen niet in behandeling worden genomen.
5. Een aantal nachtvissers krijgt een controlerende functie.
6. Het is ten strengste verboden schade aan te richten aan flora of fauna.
7. Het is ten strengste verboden andere vissers tot last te zijn bij het uitoefenen van hun hobby.
8. Drankmisbruik en lawaaioverlast zijn verboden.
9. Kampvuren en barbecue’s zijn niet toegestaan.
10. Zich in slaapzak op stoel of stretcher bevinden is toegestaan, eventuele tenten dienen aan een zijde open te zijn. Geen enkel ander onderkomen is toegestaan.
11. Afval dient mee naar huis te worden genomen, en de visplek dient bij vertrek schoon te worden achtergelaten.
12. Het is verboden hinder te veroorzaken, in welke vorm dan ook, en er moet op de visplek recht vooruit worden gevist en gevoerd. Dit geldt ook voor voerboten.
13. Minimum leeftijd van 18 jaar.

Bij overtreding van deze regels (zie punten 6 t/m 12) wordt de nachtvispas en vergunning per direct ingenomen. Betreffend lid komt dan niet meer in aanmerking voor een nachtvispas voor een periode van minimaal 2 jaar.